/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
+0 به یه ن
یاییلیب : پنجشنبه 21 اسفند 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : آجی بیغچا/Bitter Basket | 0 باخیشلار

*** این مطلب را زیاد جدی نگیرید***

نقل است یکی  یا دو نفر از شوراهای  شهرستان ... بعد از اطلاع از  حیف و میل و به قول عامیانه تر دزدی برخی از مسئولان ، جویای احوال شده اند و علت امر خلاف  و جبران مافات را پرسیدند .لابد بعد از آن بود که جناب ش... بعد از کلی کلنجار رفتن و من نبودم ، من نبودم  در جواب کی بود ؟؟ کی بود؟؟ دست انداز های این شهر را لمس کردند.

این مطلب در خیابان های شهر آغیزدان آغیزا ،می گشت

جناب ،در معیت یکی از شوراهای قدر و صاحب قدرت (امسال و انشاءالله سال آینده)،  کنفرانسی برگزار کردند و  اظهار داشتند که ... من نبودم .

بحث که داغ شد ، پیمانکار محترم قیر و ابزار قیر ورماق  سر جلسه کی بود کی بود حاضر شدند و قول دادند که در اسرع وقت این میزان پول ناقابل را به شهرداری برگردانند.

"به همین راحتی ، به همین خوشمزگی " 

در جلسه ای که بعد ها در این گیرو دار  "خودتو کنار بکش ، لو رفتیم" بر گزار شد ، برخی از دوستان که آدمی با شنیدن حرف هایشان یاد  فساد ها یا  ولخرجی های زمان رییس جمهور پیشین می افتد، فرمودند :" برخی از  شبه دوستان   حرفهای  الکی زدند و  آخر سر هم معلوم شد که همه چیز دروغ بوده است ، الکی داد و بیداد راه انداختند ، هفتاد تومن که چیزی نیست ."

آخر سر قرار شد که یکی از دوستان ( ما از اول این عادت اشتباه را داریم که دشمن  را هم دوست ملت می خوانیم ، این اشتباهات لپی است به بزرگواری خودت ببخش ، ای آن نیکی که این مطلب فکاهی را می خوانی ) یکی از دوستان زبان پرچرب از جانب 70 هزارتومن ناقابل هراز گاهی تا از یاد رفتن موضوع صحبت کند تا این مطلب از یاد ملت برود ..." هر که از یاد رود ، از جیب هم رفته باشد ، دیگر رفته است ... "شاعر مرحوم.

 

الغرض.

1- در این گرو دار معلوم نشد که این پیمانکار را چه کسی بر اساس چه معیار هایی انتخاب کرده است .

-آیا این انتخاب دستوری بوده یا نه بعد از مزایده (ببخشید فکر کردم در باره مصالح و منافع عمومی صحبت می کنم!!) طرف انتخاب شده است .

-چه کسی این انتخاب شق القمر  را انجام داد ه >> کی تصمیم گرفته<< از قیمت ها ی بازار خبر نداشته <<< داشته >>> را این تصمیم را گرفته أأأ نداشته ؟؟؟ چرا مسئول این کار شده ؟؟؟

 

طرفین  متهم  اگر ثابت شد ، گناهکار بوده (اگر برداشت و حیف و میل 70 میلیون تومان ناقابل پول ببخشید مجبورم بگویم "بیت المال"  جرم بوده باشد!!!) در این صورت چه طوری با او تا !!! می کنید؟؟؟

نکند طوری تا کنید که بگوید " بابا 70 تومن که چیزی نیست ، بعضی ها بیخودی سرو صدا کردند!!"

*

اگه سر و صدای بعضی ها نبود ، این 70 میلیون تومان ناقابل هم  که قاطی گناهگار و هیچ وقت پیدا نمی شد.

 با هفتاد میلیون چه کارها که نمی شه کرد؟؟

میشه قبل از یک لیوان آب خورد و حرف نزد !!

میشه به عنوان عصرانه قبل از پانزدهم ماه نوش جان کرد !

میشه یه فاکتور بی ارزشی که تحویل حسابداری  دهیم ،

بنویسیم هفتاد میلون و بعد بدیم  حساب کتاب کند حسابدار

ماهم هفتاد تومنو بگیریم  ، هر کی سهم خودشو بخوره
(اگه شریک پیدا شد)

 

 

آرا قاریشیب ایت ده یئسین تانیمیر

by..by

یئنه گوروشه نه قدر .

 

 

 

 

یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM