/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
جلسه غیر علنی  اتهام اختلاس یک متهم




بازسازی حادثه های اخیر درباره پسران رفسنجانی:

صحنه اول :
 (با نقل قول هایی از مسئولان  قوه قضائیه )از سوی رسانه ها اعلام  شد  که مهدی هاشمی که به جرم غیر قابل انتشار  فساد و اختلاس و ... متهم می باشد ، در خارج از کشور به سر می برد و به محض ورود  محاکمه خواهد شد .

صحنه دوم:
دادگاه رسیدگی به اتهامات با ورود شخص متهم  در روز 15 اردیبهشت سال 92  در دادگاه انقلاب تهران آغاز شد. دادگاه به صورت غیر علنی بر گزار شد .  "سیدمحمود علیزاده طباطبایی {وکیل جناب  رفسنجانی}پیش از آغاز پنجمین جلسه محاکمه مهدی هاشمی گفت: جلسات رسیدگی به این پرونده به صورت غیرعلنی برگزار می‌شود و انتشار محتوای آن غیرقانونی است."
مهدی هاشمی فرزند جناب آقای هاشمی رفسنجانی  با اثبات  اختلاس و جعل  به ده سال زندان محکوم شده اند.{سیدمحمود علیزاده طباطبایی در پایان پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ ما در این جلسه به مساله درز خبر اعتراض و اعلام جرم کردیم.}


صحنه سوم  :
جناب مجرم که برای اجرای حکم خودشان را به زندان معرفی کرده اند ، اینگونه وانمود می کنند که گویا  ایشان به ناحق محاکمه شده اند . مثل اینکه ظلم بزرگی بر ایشان  تحمیل شده و ایشان  با اعلام بی گناهی به زندان اوین می روند. تا بی گناهیشان ثابت شود!!!


نکات قابل توجهی که مجرم از آنها برای  سالم نشان دادن خود استفاده می کند :
عدم برگزاری علنی  دادگاه این مجرم.(جرم اختلاس و جعل اگر در رابطه با بیت المال اتفاق افتاده و جنبه عمومی داشته است ؟ باید به صورت علنی بر گزار می شد!)
عدم انتشار  دلایل گناهکاری ایشان و در نتیجه سعی ایشان در سوء استفاده از این موقعیت .


تاکید مجرم بر اجازه انتشار  روند دادرسی در دادگاه موید این نکته است که یا ایشان  بخش ها یا همه ی روند دادگاه و یا  استنادات دادگاه  از نظر مجرم   قابل ابطال می دانند .

 در هر حال شایسته است قوه قضائیه همانند برگزاری این دادگاه مهم  به منطور حفظ احترام و وجهه قوه قضائیه  و  صرف نظر از  موقعیت سیاسی و خانوادگی مجرم  دادگاه ایشان را بنا بر واقعیت پخش  و واقعیت های حقیقی را انتشار نماید تا حقیقت آشکار گردد.



یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM