/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
+0 به یه ن
یاییلیب : سه شنبه 6 خرداد 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : موران/Muran | 0 باخیشلار

مرس بیماری تنفسی است  كه بوسیله ویروس كرونا ایجاد می شود.این بیماری اولین بار در سال 2012 درعربستال سعودی دیده شد. این نوع ویروس كورن متمایز تر از ویروس كورنی است كه قبلا در مردم مشاهده شده است.

گروه مطالعه ی بیماری ویروس كورن(CSG) در كمیته بین المللی  درباره تاكسونومی ویروسها  در ماه می سال 2013 ،  این ویروس كورن متمایز را  "سیندروم تنفسی ویروس كورن آسیای میانه" نامید.

  تب ، سرفه و كوتاهی تنفس  از نسانه های افراد مبتلا به بیماری كرس است.

حدود 30 درصداز افراد مبتلا به این بیماری مرده اند. این بیماری از طریق ارتباط نزدیك  بین انسانها " مثل روبوسی" منتقل می شود.

منشاء پیدایش این بیماری مشخص نیست. احتمالا منشاء حیوانی داشته باشد.

بیماری كرس  در قطر ، مصر و عربستان سعودی در چند شتر هم در عربستان سعودی یك موش مبتلا مشاهده شده است.پادتن های ویروس مرس در بعضی از كشور های عربی به شتر ها تزریق و نتایج مثبتی داشته ، یعنی می توان نتیجه گرفت كه این شتر ها قبلا به بیماری كرس یا بیماری مشابه مبتلا بوده اند. التبه هنوز از اینكه شتر ها منبع بیماری كرس باشند یا حیوانات دیگر منشع آن ، مطمئن نیستیم.

 وضعیت این بیماری در كشورها عربی و حوزه خلیج فارس زیاد حاد نبوده و در سطح 2 قرار دارد ، یعنی شما لازم نیست برنامه سفری خودتان را به این منطقه لغو كنید.

اما یادتان باشد كه اگر 14 روز بعد از سفر نشانه های بیماری را در خودتان مشاهده كردید حتما به پزشك مراجعه كنید.

  در سفر به این مناطق  موارد بهداشتی را حتما رعایت كنید.

- دست خود را به مدت بیست ثانیه با آب و صابون بشویید.به كودكان هم كمك كنید تا این كار را انجام دهند . اگر آب در دسترس نبود ، از  تمیز كننده های الكلی موجود استفاده كنید.

-   دهان خود را در هنگام عطسه با یك دستمال بپوشانید.

- از لمس دهان بینی و چشم های خود با دستان نشسته اجتناب كنید.

- از ارتباط نزدیك مثل رو بوسی ، شراكت فنجان چای ،مواد خوردنی با افراد بیمار اجتناب كنید.

یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM