/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
+0 به یه ن
یاییلیب : سه شنبه 27 آبان 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : آچیق سوز/Open Talks | 1 باخیشلار


سیاست چیزی جز دروغ ، نیرنگ ، فریب، حیله،پاپوش،ننگ،فساد،نابرابری،خفقان،ترور،قتل عام نیست.
سیاست مصلحت اندیشی درباره یك موضوع به منظور كسب بهترین منفعت و  ماكسیمم بهره  است.
سیاسی كاری مادر همه ی بدبختی ها  و دربدری ها  و... است.
آرمانگرایی و تبلیغ دین اگر واقعی  نبوده و از فطرت پاك انسانی سرچشمه نگیرد و با رنگ و لعاب سیاسی كاری و منفعت طلبی همراه باشد ، باعث انحطاط دین و دین گریزی افراد و بالاخره بدنامی دین و متولیان دین خواهد شد.
البته از نگاه برخی از افراد چیزفهم!!! جامعه  ، این ها زرنگی است . اینكه بتوانی زمام امور را به دست بگیری ، خودش تدبیر و  دوراندیشی افراد را می رساند.
دنیای سیاست متفاوت از دنیای دین است.
آدم های ارمانگرای زیادی در این وادی حق و باطل ، بیان حق و مصلحت اندیشی  و داشتن سیاست  قربانی شده اند.
***
یكی از راه های نفوذ بر افراد و اعمال قدرت بر آنها و سربه راه كردنشان همین  عرضه  سیاست در قالب مفاهیم دینی و تبلیغ آن در كنار دین است.
در این حال دینداران و كسانی كه داعیه دینداری واقعی و عدالت دارند بنا براین دیدگاه اشتباه حق ندارند ،  از وضع موجود ناراضی باشند ، چون این نارضایتی  ،  نارضایتی نسبت به احكام شریعت و دین و خدا  و پیغمبر تفسیر می شود.

***
این حرف ها ،  الكی نیست. خیال خام نیست.عقیده ای است كه از قیام  كربلا نشات می گیرد.

تبلیغ ناسیونالیسم در كنار مذهب ،تبلیغ پادشاهی سعودی ها ، حكمرانی شیوخ عرب  و  دادن امتیازات خاص به افراد طبقه و گروه خاص، برداشت و تفسیر سطحی دین به منظور بهره برداری از آن جزو كثیف ترین كارهاست.


فساد و تباهی یك ملت وقتی شكل می گرد كه ملتی بنا به علت های غیر واقعی و تحمیلی نسبت به بی عدالتی ها و رواج فحشا و فساد در جامعه بی تفاوت باشد و  فقر و گرسنگی  را از موهبت های الهی  بداند.

...

ادامه دارد.

یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM