/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
1
کردستان
، نمایی از نقشه های جدید اسراییل  که بر ملت های مسلمان تحمیل می شود . نمایی که به ضرب  گلوله های مسی  جلو می رود و در هر گام  خاک های بیشتری از  سرزمین مسلمانان را به کام خود می کشد . باطلاقی که افکار پوچ اما قدرت گلوله در پشت آن نهفته است .
زمانی که بعضی ها برای جلو بردن منافع حزبی و ناسیونالیستی افراطی شان به آنها سلاح دادند آنها را از دامنه کوهها به شهر ها آوردند ، مرزهایشان را بر روی آنها گشودند ، فکر این روزها را نمی کردند.

2
تاریخ سازی یکی از حربه های اسراییل برای غلبه بر مسلمانان است. تاریخی سازی دروغین اسراییلی ها در خلق کوروش  هنوز به باور روزمره خیلی از ناسیونالیست های پارسی تبدیل شده است.

3
اسراییل و فکر اسراییلی در لباس کوروش تیشه به ریشه ی بسیاری از ملت ها زد و می زند. خیلی ها در سایه ی این باور ها و ریشه های کذایی  نابود شدند.

5
مقبره مادر سلیمان به نام مقبره کوروش  پرستیده شد.
6
این اندیشه نادرست  زیر سایه دین تبلیغ می شود.


بهداشت فردی از اهمیت خاصی برخوردار است . اما این اهمیت در  سایه   زباله هایی که   در هر محله ای  تلنبار شده اند ، چندان مفهومی ندارد .
تجارت خوب است ، معنی تجارت این نیست که بخشی از بار تجارت را همسایه های تاجر به عهده بگیرند.
هر کسی باید به غیر از خودش   به سلامتی و آسایش دیگران هم توجه کند.
 
 انبار شدن زباله هایی که  کامیون های شهرداری به خارج از شهر انتقال می دهند ،  در محلات  شهر  از معضلاتی است که ریشه در طایفه گرایی نماینده ی  سابق همین شهر حکایت دارد . آن  هنگام که  حق داشتن یا نداشتن  فردی از این اهالی با میزان  علاقه او به  ... معنی می یافت . اما حالا همه چیز عوض شده است ، اما حرمت شکنی ها و  پایمال کردن حق شهروندی  به  قدرت خود باقی است .

جا دارد که مسولین بهداشت و درمان  شهرستان گرمی بدون توجه به  وابستگی ها ، سلامت  جامعه را در اولویت کار خود قرار دهند .


20/30 شبکه دوم سیما الحق  منتظر خبر های  داغ از بی کفایتی هاست ، بی کفایتی هایی که  در انتظار اصلاح هستند.




تشریح وضعیت موجود :

دانش آموزانی که مایلند در  رشته های تجربی ادامه تحصیل بدهند ولی  بنا به دلایلی  همچون عدم کسب امتیازات لازم  نمی توانند  به آن دست یابند.

 علل بوجود آمدن شرایط موجود :
 
- ضعف شدید آموزشی در  مدارس و مکان های آموزشی : دانش آموزان دوره  راهنمایی و دبیرستان که بلد نیستند   در سطح خود درست بنویسند . ضعف زیر ساخت های  آموزشی در دوره ابتدایی از  نقاط ضعف اصلی به حساب می آید. معلمانی که در  کلاس اول درس می دهند باید  از نظر  مهارت های تحصیل و  جنبه های روانشناختی  و تجربه های آموزشی    از سایر معلمان تمایز مثبتی داشته باشند.

تمرکز  بر  آمار قبولی به جای تمرکز بر  ارزشیابی آموخته های دانش آموزان :  " معلمانی که آمار قبولی کمتری دارند ،  رفتار دلسرد کننده ای را  تجربه می کنند." آنطوری که یکی از معلمان ریاضی در بخش انگوت   تعریف می کرد  برخی از دانش آموزان دبیرستانی حتی بلد نیستند جواب  سوالات ساده را  هم درست بنویسند. اما دادن نمره صفر هم به او به این سادگی ها نیست  ، چون مدیریت  تصمیم دارد هر طور شده  برای  بالابردن امتیازات قبولی همین دانش آموز  را که به پایه دبیرستان رسیده ،   باز هم به این  دانش آموز  مجوز ورود به پایه بالاتر را بدهد!!!

- ارج ننهادن  به کیفیت آموزشی در بین معلمان . عده ای  از معلمان   توجه چندانی به آموزش به محصلین ندارند. این تفکر گاها به دلیل عدم مسئولیت پذیری معلمین  و نیز  نا آشنایی  معلمان  تبدیل وضعیت  می باشد که  در اصل برای  آبدارخانه مدارس و ادارات آموزشی استخدام شده اند و لی توانسته اند با ادامه تحصیل  و کسب مدرک  دانشگاهی  به معلمی ارتقاء یابند.

-   رواج تفکر افلیج و ناشیانه  در  مدیریت این بخش از کشور  - که فکر می کند  دانشجویان در صورت ادامه تحصیل در رشته تجربی شانس کمتری برای  قبولی در  کنکور سراسری دارند . به عبارت دیگر  کسانی در این شهر مایل نیستند تا   کمبود ها و نقصان های آموزشی را برطرف کنند و به جای آن سعی می کنند صورت معادله را  همانطوری که دوست دارند  بنویسند.


   و اما نکته آخر :
   بحث بر سر  عوض کردن مدیریت آموزش و پرورش نیست . کما اینکه  روند کنونی آموزش در  مدارس شهرستان مغان ( گرمی ) از نظر نگارنده این سطور   تنها با تعویض شخص  اصلاح نمی شود . بلکه مدیریت باید  تصمیمات درستی در باره ی اصلاح روند آموزش در سطح پایه انجام دهد . اینکه  آموزش و پرورش نتواند  و قدرت لازم برای تغییر  معلم را نداشته باشد ، جای بسی تاسف  و   تعجب است !
تصور کنید یکی از  مدیران  .... شایستگی  لازم برای  مدیریت واحد آموزشی را نداشته باشد و از طرف دیگر به علت روابطه های  فامیلی بین او و .... در استان ، مدیریت توان  عوض کردن او را نداشته باشد .  

ادامه روند فعلی در  سازمان آموزشی با این  وظیفه خطیر و   با توجه به این نکته که   تقریبا درصد بیشتری از دانش آموزان در مدارس دولتی  طبق استاندارد ها و ضوابط آموزشی  تعلیم ندیده اند ،    ضرورت  بررسی بیشتر  مدیریت کار آمد را می طلبد و این امر تنها در سایه ی  توجه  مسئولان عالی رتبه در سطح شهر و  هم در سطح کشور  میسر است .

 در سطح شهرستان ، ادامه روند کنونی ، تداوم    دوره ی نمایندگان قبلی ست . انگار که همه از وضع موجود راضی بوده اند و جناب آقای میرزاده هم  شانسی به نمایندگی انتخاب شده اند.


* زیر نویس
: توجه نماینده محترم  را به این نکته جلب می کنیم که  صلاحیت های  مسئول  تنها شامل  روابط خاص  جناحی با  فلانی  و  سفارش فلانی و ... نیست . اینها ربطی به صلاحیت ندارد . بلکه دور زدن قانون برای پر کردن صندلی ریاست در یک اداره است .
 اگر  فرد الف  در اداره ...   نتوانست درست مدیریت کند .  معنی اش این است که این فرد یا از  مشکلات  در حوزه مدیریتی خود خبر ندارد . یا قدرت و توانایی  لازم برای  اصلاح امور را ندارد  و یا اینکه  می ترسد به طرف مشکلات برود ، چون ممکن است صندلی داغ ریاست را از دست بدهد.
هر طور که سر انگشتی حساب کنیم ، این فرد  شایسته ی سپردن  مسئولیت های دیگر و جایگزینی به جای سایر روسا در ادارات دیگر هم نیست .
مدیریت کارآمد یعنی توانایی حل مشکلات در حوزه مدیریتی. درست مثل سوالی که مطرح می شود و پاسخ می طلبد.

 در مورد آقای ب  هم خواهیم نوشت .

فعلا همین قدر.



مجموع نمایندگان : ۲۴۶  نفر
 تعداد  رای موافق : ۱۸۲ رای
 تعداد رای مخالف: ۳۶ رای
 تعداد رای ممتنع: ۶  را ی

وقتی می خواهی که جلوی نفوذ حیوانی را به مزرعه ای  بگیری ، دنبال روزنه هایی از دیوار مزرعه می گردی ،  تا مسدودش کنی ، با هر چیزی که باشد ، این سورخ ، این دروازه هجوم حیوانات را بگیری  تا نتوانند آسیبی به مزرعه بزنند.
فروشندگان مواد مخدر   همین حیوانات  وحشی اند ، همین انگل های جامعه اند. یکی از این انگل ها می تواند هزاران  نفر را به کام اعتیاد بکشاند.  هر گرم مواد مخدر ، هر پک از این دود خانمانسوز که  به ریه ی معتاد وارد می شود ، در واقع  آجری از خانه و کاشانه او را متلاشی می کند. اعتماد به نفس او را می خشکاند . راه  فلاکت و  ویرانی  را هموار و خانواده را متلاشی می کند.
بحث در مورد تاثیرات مواد مخدر( از هر نوعی که فکرش را بکنید ) آنقدر عمیق هست که با چند پاراگراف نوشته نمی توان  عمق فاجعه را نشان داد.
ولی سعی میکنیم تا روزنه ای از این فلاکت را به شما نشان دهیم ...

 1)
 فروش و حمل برخی از مواد کدئین دار  که در کشور به وفور یافت می شود و  مانند نقل و نبات  در داروخانه ها توزیع می شود در بسیاری از کشور های دنیا ممنوع بوده و مجازات دارد.

فروش هر گرم از مواد مخدر  در کشور های جهان مجازات سنگینی  دارد .

2)

فقر دلیل خوبی برای توجیه اشتباه و ضربه زدن به زندگی دیگران و فلج کردن جامعه و  ترویج بی بندو باری ( به عنوان یکی از عوامل  دزدی و فحشا  و ...  هزاران ...) دیگر نیست.
شخص فقیر نمی تواند  به بهانه اینکه  فقیر هست  هستی دیگران را بر باد دهد . شخصی که مواد مخدر می فروشد  در برابر همه  تاثیرات حاصل از همین مواد   بر افراد معتاد که مواد فروخته  و  بر اثرات همین مواد در زندگی آنها  و خانواده شان ، اینده آنها  مسئول است و  باید پاسخگو باشد .

فروش  مواد  رابطه یک طرفه نیست که هر وقت خواستیم فروشنده را معاف کنیم . این معادله طرف دومی هم دارد که نباید نسبت به آن با بی عدالتی رفتار شود.

فروش مواد = بر باد رفتن همه زندگی فرد معتاد و تاثیرات  بدون بر گشت  بر خانواد ه او=

 =  سست کردن پایه های جامعه = سست شدن بنیان های ایدیولوژی کشور = تبلیغ چهره ای زشت و و طرفدار  انتشار مواد افیونی  از کشورمان

   نمایندگان می گویند که قوانین فعلی مبارزه با مواد مخدر  کارایی لازم در امر  مبارزه با  مواد مخدر و لابد انتشار آن  و گسترش مصرف مواد مخد ر نداشته  و بهتر است که قید  مجازات اعدام را نگیریم و به جای آن   سقف  مجازات سنیگین برای فروشنده های مواد مخدر  را به صد کیلو افزایش دهیم تا  کسی بی جهت اعدام نشود ...
 ... مثلا وقتی کسی را به جرم ومواد مخدر اعدام می کنیم بر خانواده اش بی عدالتی و ضلم می شود !!!!
فرزند اعدامی در جامعه نمی تواند استخدام شود !!!
 خانواده او متلاشی می شود !!!
چه بسا  کسی که اعدام شده ، اصلا از  روی فقر  به این کار روی آورده و  فرد دیگر یا عامل اصلی متواری شده است!!!!

اما از جهت دیگر ...
همین حاج آقایی که دیشب  در برنامه بعد از خبر شبکه دو صحبت می کرد : می گفت که  این که فردی معتاد می شود ،  مقصر خانواده است . طوری از تقصیر خانواده حرف می زد  که انگار  همین  خویشاوند نزدیک همین حاج آقا را قرار است به جرم توزیع مواد مخدر و   مواد افیونی اعدام کنند.
این موضوع و نیت نمایندگان اصلی طراح  این مصوبه در مجلس نیازمند بررسی دقیق هست.

***
هر چقدر که به این استدلال ها ی نمایندگان بیشتر فکر می کنم . بیشتر به این نتیجه می رسم که باید  این نمایندگان  رابطه خودشان را با این مجرمین  مشخص کنند.
صد کیلو مواد مخدر  مواد کمی نیست . همین مواد اگر در  یک منطقه پخش شود که در بسیاری از  مناطق از جمله شهر کوچک خودمان پخش می شود ، خانواده های زیادی را نابود می کند.
نمایندگان   سهوا یا عمدا  با این طرح به وجهه نظام اسلامی را در جهان  ضربه می زنند.

به هوش باشید این نفوذ نرم  برای ضربه زدن به  جمهوری اسلامی ایران است .

***
 این مصوبه  بعد از بیمه کردن کولیان و قاچاقیان  کرد کشور  دومین مصوبه ی خطرناک است .که به نام دفاع از انقلاب و عدالت و از بدنه نظام عملی می شود.
در بحث بیمه کردن کولی ها هم بهتر بود که بازارچه ای در آن منطقه تشکیل شود و به  اهالی کارت سبز  تردد داده و  در بهترین حالت  حق گمرگ طرف ایرانی حذف شود . نه اینکه  آنها را به انجام این کار  تشویق کنند.
قاچاق ، قاچاق هست .
هر  کالایی که از مبادی غیر رسمی و غیر از گمرک وارد کشور می شود ، قاچاق محسوب می شود.
لطفا  بیش از این آبروی مجلس را نبرید .


***
 سخن آخر :
 نمایندگان در باره این طرح و طرح قبلی  بیمه کردن کولی ها بیشتر دقت کنند. 



غربی ها هیچوقت  اشتباهات مسلمانان را نکوهش نمی کنند .. آنها آنقدر بر این اشتباه ، حماسه سرایی می کنند تا  به یک فاجعه تبدیل شود.

درست مانند فاجعه  کنترل جمعیتی کشور .
 که برخی نمایندگان  آنرا توطئه آمریکا نامیدند . ولی این کار  بدست همین مسئولین کشور خودمان انجام شدو بسیاری به آن به به و چه چه گفتند.

***



+0 به یه ن
یاییلیب : شنبه 13 خرداد 1396 | یازار : تانیش | بؤلوم : آچیق سوز/Open Talks | 0 باخیشلار
" بو یازی بیر کوپی دیر"

آرخامدا ، اؤنومده، ساغیمدا، سوْلومدا بیر سورو کؤپک ایزى وار. ایزلرین هامیسى عئینى.
ائوئت، سانکى بیر ایزین شکلینى کوْپى ائدیب میلیونلار کره یاییملاییبلار.  
ایزلر عئینى ایزلردیر آمما ندنسه آت ایزى ایت ایزینه قاریشمیش کیمى حیسس ائدیرم.
کؤپک ایزلرى اؤنلرینه چیخان جانلى لارى یئییرلر. کؤپک ایزلر اینسانلاریمیزى، ائولادلاریمیزى یئییرلر.
بیر آزدان منى ده یئیه جکلر. بیر قورد ایزى تاپماق اوچون چوخ اوغراشدیم.
خوجام بیر قورد ایزى تاپیب کؤپک ایزلرین ایچینه بوراخمالیسان دئمیشدى. قورد ایزى ایت ایزلرینى یئییب یوخ ائدر. تاپا بیلمه دیم.
بعضى لرینده قورد ایزى وار آمما نه دنسه او ایزى گیزله دیبلر.
کؤپک ایزلر اؤنجه اینسانین ال - قولونو سوْنرا بئینینى یئییرلر.
ایندى تام منیم بئینیمه چاتیبلار. ایندى...


محمد رضا لوایی


یارپاق لار : 1 2 3 4 5 6 .. 13


Powerd By : ARZUBLOG.COM