/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
***
گلن قوناق بیر گون گئتملی دیر.
میز باشیندا ایله شیب امر ایله مگ ده بیر گون سونا بیتملی.
بو رییس لرین امیر دوره لری قورتار ماسایدی، اوندا چوخلارینا نوبه چاتمازدی.

***
انفعال و انفصال از خدمت یا مسئولیت در ادارات و سایر نهاد ها امری طبیعی و عادی است.چنانچه رییسی پس از دوره مسئولیت خود ، جای خود را به فرد دیگری می دهد و مسئولیت خود را به دیگری می سپارد.
گاهی شرایط طوری اقتضائ می كند كه فرد مسئول پیش از پایان وقت مسئولیت خود ، بار سنگین مسئولیت را به دوش دیگری بگذارد. البته این دستورها و جابه جایی ها به هیچ وجه نباید باعث ناراحتی و گلایه كسی شود.
چرا كه هدف همه دراین مملكت تنها پیشرفت كشور و خدمت به خلق خدا است. و اگر روزی مسئولی بركنار شد نباید داد و هوار راه بیندازد كه بركنار شده است. سنگینی مسئولیت گاهی افراد مسئول را وادار می سازد تا كاری برخلاف میل باطنی و منطبق با منافع ملی و قانون انجام شود.



بركناری جناب آقای ایرج بیگدلو  از فرمانداری پارس آباد و عزل وی هم یكی از همین كارهای ساده است.
اما تصمیم گیری درمورد عزل این آقا ظاهرا چندان هم ساده به نظر نمی رسد.
 مدت هاست كه مسئولان می خواهند كشیدن قلیان در  قلیان سراها و  كافه ... جاهای دیگری را كه به سلامت و بهداشت جوانان مربوط است  را متوقف كنند. اما  اجرای این عمل نباید شتابزده و بدون برنامه باشد ، كما اینكه مسئولان اجرایی با درك این مطلب و ضرورت در نظر داشتن زمان برای اثر گذاری اصلاحات و تفهیم شدن ذهن جوانان این كار را آرام آرام به پیش می برند.
حال فرض كنید كه مسئولی بدون در نظر گرفتن جوانب كار  یك دفعه اقدام به جمع آوری قلیان ها از پیش پای جوانان در  همه كافه ها ی سنتی و كافه ها  كند. نتیجه این كار نارضایتی عمومی و كشیده شدن قلیان ها به خانه ها و  در نتیجه گرفتار شدن همه افراد خانواده خواهد شد.
كارهای اجرایی این مملكت باید با هماهنگی و درایت همراه باشد . احساسات و عواطف هر چند درست و پسندیده نباید با فكر شخصی (سلیقه گرایی ) و احساس گرایی همراه باشد.
ما به  فرماندار سابق پیشنهاد می كنیم كه زیاد نگران نباشند ، چون جایگزین ایشان ، مهندس ناصر نصیر ی هم  الحق فردی كاربلد و دلسوز است و كارهای خوب ایشان را به پیش خواهد برد.




منبع عكس ها ، روزنامه جوان ، ضمیمه شماره 4394 ، ویژه نامه استان اردبل، سه شنبه 12 آبان 1393
یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM