/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
+0 به یه ن
یاییلیب : چهارشنبه 24 دی 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : آچیق سوز/Open Talks | 0 باخیشلار
 


همه شما بی شک با این واژه ها آشنایی دارید.
 اصولگرا...
 اصلاح طلب...
اصولگرایی  به معنی واقعی کلمه پایبندی بر اصول(؟) ،تبلیغ و  اجرا ی  آن است.

اگر انسان به اصل انسانیت (خواستگاه انسانی و توحید )، آزادی و عدالت   معتقد نباشد  مطمئنا رونوشت و کپی عینی شیطان خواهد بود و اعمالش باب میل نفس شیطانی.

 اصلاح طلبی را هم می توان این طوری معنی کرد ، پایبندی بر اصلاح )؟؟؟) ، تبلیغ و اجرای آن.

دربیان اهمیت اصلاح طلبی باید گفت که همه پیشرفت ها در همه زمینه های انسانی ، فنی و ... نتیجه   اصلاح پذیری انسان است .پیامبران همه برای اصلاح اندیشه ها و افکار بشریت  به مقام والای نبوت رسیدند. انبیا   از نظر ترویج اصول توحید و عدالت  اصولگرا و از نظر اصلاح ساختار های  اندیشه و عمل  مردم و البته حکومت  اصلاح طلب واقعی بودند.

حال در کشور ما اصولگرایان (الف تا زد )خودشان را مدافع بندهای اسلام ، انقلاب وو علمدار آن البته در موارد بسیار نادری   بخش جمهوریت  می دانند . از رفتار های و عدم موضع گیری آنها در برابر اجرای کامل قانون  می توان استنباط کرد که " ایشان هر نوع تغییر ، ولو اجرای بندهای معلق قانون اساسی را نمی پسندند. ". البته  صریحا این مطلب را بیان نمی کنند. اگر از آنها بپرسی که چرا قانون را اجرا نمی کنید : قطعا خواهند گفت که کی خواست قانون را اجرا کند ، ما جلویش را گرفته باشیم.

آنها  خیلی دوست دارند با محکومت کردن اصلاح طلبان و کردارهای فرضا نادرست آنها کل اصلاح طلبی را به زیر سوال ببرند، البته به زیر سوال هم می برند. چون اصلاح طلبی  آنها را به بیان علت ها و پاسخگویی وا می دارد و اصو لگرایان معتقدند (؟) الزامی به پاسخگویی در برابر چه ملت و چه اصلاح طلب ها و چه ... ندارند . چون اینها نگهبانان  و خیر خواهان انقلاب (!) اسلامی ایران هستند. بیشتر آنها اغلب اوقات   واژه اصیل جمهوری اسلامی ایران را به کار نمی برند و به جای آن می گویند  انقلاب اسلامی ایران.

در حالی که جمهوری اسلامی ایران ثمره همه شهادتها و فداکاریهای مردم ایران به رهبری امام راحل  در دهه های گذشته است .

اصلاح طلبان (الف تا زد) خواستار اصلاح (؟؟؟) و رسیدن به وضع مطلوب هستند.

اصلاح  طلبی هم مانند اصولگرایی  چاقوی دولبه است . برخی ها  همانند زالو خودشان را به اصلاح طلبی می چسبانند تا  با استفاده از پتانسیل حمایت مردمی از اصلاحات (اقدامات  و برداشت های نادرست ) خواست های قدرت طلبانه خودشان را به نام اصلاحات به خورد  مسئولان بدهند

هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان خودشان را تابع  قانون اساسی و کلیت نظام می دانند . حال این سوال مطرح می شود که اگر این دو گروه خودشان را تابع قانون می دانند ، پس نباید نزاغ و اختلاف رای آن چنانی بین آنها وجود داشته باشد  ،اگر بخواهیم رک صحبت کنیم ، موضوع قانون یا ... نیست . موضوع بحث جای دیگری است .
اصلاح طلبان خارج نشین !!  آنوقت ها که در ایران بودند تما م تلاششان را کردند تا حکومت مردمی ایران بر اندازند و خودشان را به کرسی های بالاتر کشوری برسانند. در این بین بعضی از اصلاح طلبان هم   به دنبال اصلاح واقعی و بر مبنای قانون هم بودند که ترو خشک با هم سوختند.

)داخل پرانتز) مردم وقتی به گروهی رای می دهند ، گروه هول برشان می دارد و بی خودی خیال می کنند که ارباب شده اند و مردم مطیع آنها هستند. افراد زمانی که به رای مردم نیاز دارند یک حرف می زنند یک راه و یک هدف را تبلیغ می کنند و زمانی که انتخاب شدند ، وظیفه شان  چسبیدن به مسائل بی ارزش و فراموشی وعده های قانونی می شود.
گروهی خودشان را مالک واقعی انقلاب و در مقابل گروه دیگر را مطیع می دانند در برا بر آنچه از قانون و اسلام می خوانند .
اگر اصول نباشد  هرج و مرج و فساد و تباهی جامعه را می گیرد.
اگر اصلاح این اصول نباشد  نتیجه اش  دیکتاتوری ، ضایع شدن حق و فساد  است.
اگر ازاصول دین  استفاده ابزاری شود، هر نوع اصلاح طلبی ولو  منطبق با اسلام ناب محمدی  همانند عدالت خواهی برای همه مردم و نه قشری با زبان و پیشینه خاص  و در راستای قانون اساسی جمهوری اسلامی  محکوم می شود و کسی جرات نمی کند خودش را به عنوان اصلاح طلب معرفی کند.
 ذات اصلاح و اصلاح طلبی بد نیست ، پس لاجرم باید فرقی بین اصلاح طلب ها باشد همانگونه که اصولگرایی هم همینطور است .
نباید  رابطه ها در کشور به صورت ارباب رعیتی تفسیر شود.ملاک اگر قانون نباشد همه چیز به فساد  یا بطلان  و هد رفت نیروهای کشوری می انجامد که می توانند دوش به دوش هم مملکت را به دروازه های پیشرفت بکشانند.
اگر اصلاح طلب  واقعی و کاذب  هست. پس هم اصولگرای واقعی هست و هم اصولگرایی که به اسم اصولگرایی تیشه به ریشه این جمهوری اسلامی می زند و سعی می کند به اسم انقلاب  بیت المال را به تاراج بکشد و ارث پدری قلمداد کند.


***
توضیح" عده ای با خواند ن این مطلب خیال نکنند که فلانی اصولگرا یا اصلاح طلب است .من جزو هیچکدام از این  دسته بندی های سیاسی که شمردیم نیستم در عین حال مدافع اصول  قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصلاح ساختار های موجود برای دستیابی همه ملت به حق شان هستم."

یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM