/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
+0 به یه ن
یاییلیب : شنبه 16 اسفند 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : آچیق سوز/Open Talks | 0 باخیشلار
تکامل انسان و اندیشه های والای او خواه در وجه اجتماعی و خواه از منظر های دیگر  نیازمند اصلاح اندیشه و عمل است . انسان از طریق این اصلاح  به مفهوم واقعی انسانیت دست می یابد.
اصلاح برای انسان مثل هرس شاخه های اضافی درخت است .درختی که هرس نشود ، در میان انبوه شاخه های زایدی که از او تغذیه می کنند  گم می شود ، و ثمر و میوه آن درخت بسیار کمتر خواهد شد. به طوری که عمر درخت  به خاطر فعالیت بیش از حد کم می شود ، نتیجه کار  پیری زود رس و در نتیجه خشک شدن یا بریدن آن خواهد بود.

فعالیت بیش از حد درخت در مسیری غیر از مسیر اصلی حیات او باعث نابودی او می شود.

اصلاح انسان و عملکرد او نیز تاثیر مهمی در پایداری او  و اندیشه هایش دارد.اندیشه انسان  منبع اصلی عملکرد اوست.انسان در برخورد با موانع خارجی می تواند با جای خالی دادن یا فرار کردن از موانع بیرونی بگریزد و محتملا جان سالم به در برد . اما اندیشه های ناپاک و منحرف قطعا به نابودی و اضمحلال او  و خود این اندیشه ها خواهد انجامید.

انسان سالم  در هم نشینی با اندیشه های ناپاک فاسد می شود و اندیشه ها و ایدیولوژی های ناب به واسطه طرفداری انسان های ناپاک و منفعت طلب از آن ها و سوء استفاده های عمدی و یا برداشت های منحرف و غیر عمدی باعث نابودی آنها می شود.

خارمان توپلاماق چتین ایشدی . اما خارمان یا ندیرماق بیر چوپ کیبریته بند اولور.
یاخشی اینسانلارین  پیش عمل لری ده اولور . اینسانلارین ایشتیباهی ، سهو عمل لری اولماسایدی اوندا  تانری 124 مین پیغمبری نه اوچون یئره یول لاردی؟
اینسان اوزین گورمه سه ، اوز پیس عمل لرین  دوزلتمه یه  چالیشما سا ، اوندا اوز الینن ، اوز قبرین قازیر.
مادام اینسان یاخشی اولماقا چالیشیر سا ، نه قدر  پیس عمل لردن قاچیر سا ، اونون داوامی  ضمانت ائدیله بیلینیر.

چوخ یاخشی اینسانلار ، اوغرو ، موندار یا پیس عمل لی اینسانلار نان دولانیب  فاسیلد اولوبلار. چوخ یاخشی ایده آل لار   اینسانین پیس طرفدارلیق اوچون یئر اوزیندن سیلینیب لر. فرعون لارین جاه و جلالینا، مقبره لرینه  هله ایندیه قدر قالان سیمالارینا باخاندا اوندارین  حیاتدا اولماقینا ، حکمدار اولماقلارینا، اینسان اینانیر اما ایندی بیر تک مقبره دیلر ...


طرفداران  و مبلغان فاسد و گمراه ایدیولوژی دینی را بیشتر از دشمنان دین  به نابودی می کشانند.سوء استفاده از دین   برای محکم کردن ستون حکومت در بین کشور های اسلامی بیشتر از  مخالفت زمامداران کشور های لائیک به اسلام و اساس آن ضربه می زند.

ایسلاما ، قرآنا چورگ آغاجی کیمی باخانلار ، ایسلامین کوکین قورودیر...
یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM