/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
اصل خبر":

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) کلیات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را با 149 رای موافق، 69 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

در جریان بررسی کلیات این طرح، مهدی دواتگری، شکرخدا موسوی و سیدمحمدسادات ابراهیمی به عنوان مخالف و علی مطهری، حسین گروسی و محمدعلی مقیمی به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند."


دلایل استانی شدن انتخابات:

- پرهیز از قوم گرایی و انتخاب افراد صالح.

-جلوگیری از عزل ونصب های  سلیقه ای نمایندگان در منطقه.

- جلوگیری از تاثیر پول های کثیف در انتخاب افراد انتخاب شده.

...


" همه این دلایل به یک نکته ختم می شود. سعی در مهار  خطری مهار نشدنی به نام نماینده که بنا به فرضیات فوق به دلیل قبیله گرایی و کم خردی برخی  افراد  و تاثیر پول های کثیف انتخاب شده و به مجلس راه یافته است . و هیچ نیرویی تونایی مقابله با او را ندارد . یا پتانسیل موجود برای مهار او کافی نیست.

راهکار مجلسی  آن : واگذاری میدانی وسیع تر برای  همین نماینده احتمالا فاسد.

نتیجه : قطع همین ارتباط بین برخی از نماینده گان فهیم ملت  و مردم  با لیاقت.


اگر  تایید صلاحیت یک نماینده  شرطش موفقیت در گذراندن هفت خوان رستم و تایید شایستگی های ...؟؟ اوست . بنابر این  باید حد اقل هفت خوان که چه عرض کنم  تک خوان رستمی هم برای نظارت بر او و اعمال فرضا ناشایست همین قلدر وجود داشته باشد...


استانی شدن انتخابات راه  را برای  فساد های بزرگتر  زدو بند های بیشتر و احتمال تقلب بیشتر  را فراهم می آورد.
در شرایط فعلی تصویب این طرح به معنی واگذاری  اختیارات بیشتر به نماینده  است.

اگر نماینده ای برخلاف عقل سلیم  و توجه به منافع منطقه و تاثیر  شخصیت و کارایی افراد در آینده  حوزه استحفاظی    پسر خاله بی کفایتش ، فلان فامیل بی لیاقتش  و ... را برای تصدی مدیریت ها انتخاب می کند و در قبال کثافت کاریها و دزدی ها و اقدامات خلاف قانون او پاسخ گو نیست ، راهکارش  بیشتر کردن  حوزه مسئولیت و اختیارات این نماینده نیست .راهکارش یافتن سازو کاری مناسب برای حضور افرادی پاکتر و متعهد تر  در انتخابات و  آگاه سازی حقیقی مردم و آشناسازی آنهابا معیارهای انتخاب صحیح  یا همان اصلح !!!! دیروز  است.


یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM