/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
پرداخت مالیات  از وظایف هر شهروندی است .هر کسی در صدی از درآمدهای خود را باید به دولت بپردازد تا دولت بتواند  با استفاده از همین پرداختی های مرسوم به مالیات هزینه خدمات و امکانات رفاهی عمومی  را بپردازد.
 این روزها  بحث در باره  درصد مالیاتی که افراد باید بپردازند ، در رسانه های مجازی داغ است . رسانه ملی (که بسیاری به دلیل  تمایلات  جناحی به آن رسانه میلی !!! می گویند )به  هر دلیلی  کمتر به این موضوعات پرداخته است . البته اهمیت خبر در فراگیری آن نهفته است . موضوعی که عموم مردم در باره آن حرف می زنند و درباره آن بحث می کنند باید در صداو سیمای یک کشور  منعکس شود.

یکی از مشکلات دائمی کشور ما فقدان شفافیت در امر اطلاع رسانی است . دولت های ما  مصوبات خودشان را یا به اطلاع مردم نمی رسانند یا  اطلاع رسانی شان در حد  " برگزاری نشست یا  تصویب ..." است.
این ابهام ها  شایعه سازی را در جامعه تقویت می کند.  شفافیت سازی تنها به ضرر کسانی است که از  وجود بی عدالتی ها سود می برند و گرنه کدام عاقل شیر پاک خورده ای  با شفاف سازی می تواند مخالف باشد.




نگاه کنید .
افزایش  2  درصدی مالیات اصفهان را ...
دولتی که با تدبیر و امید شروع به کار کرد . به سبب فقدان تدبیر  امید مردم را در معرض خطر قرار داده است .
بحث  انتظارات غیر منطقی  دولت از توافق هسته ای  کم بود ، این بی تدبیری دولت هم به آن اضافه شد.


 سخن دوم :

روحانی در صورتی در انتخابات آینده رای می آورد که کشور قحط الرجال باشد. یعنی تنها کسانی که در دوره های قبلی رای نگرفته اند دوباره در انتخابات شرکت کنند. وعده های خالی دولت در همه عرصه ها از جمله اجرای اصول معطل قانون اساسی ، مبارزه با فساد و  رانت های اقتصادی و  ده ها مورد دیگر  ...
گزارش های گاه و بیگاه دولت و شخص رییس جمهور از نرخ تورم در ایران و عدم مطابقت آن با واقعیات جامعه کذب بودن آمارها را نشان میدهد .  یاد سخنان جناب احمدی نژاد می افتم که تورم های نقطه به نقطه اش امانمان را بریده بود. ولی اوضاع فعلا طوری شده است که حسرت آنروز های نحص را می خوریم.


فی امان الله .


یارپاق لار :


Powerd By : ARZUBLOG.COM