/rss" />
موران
رصد و نقد ،دفاع از حقانیت و آبادانی
***
گلن قوناق بیر گون گئتملی دیر.
میز باشیندا ایله شیب امر ایله مگ ده بیر گون سونا بیتملی.
بو رییس لرین امیر دوره لری قورتار ماسایدی، اوندا چوخلارینا نوبه چاتمازدی.

***
انفعال و انفصال از خدمت یا مسئولیت در ادارات و سایر نهاد ها امری طبیعی و عادی است.چنانچه رییسی پس از دوره مسئولیت خود ، جای خود را به فرد دیگری می دهد و مسئولیت خود را به دیگری می سپارد.
گاهی شرایط طوری اقتضائ می كند كه فرد مسئول پیش از پایان وقت مسئولیت خود ، بار سنگین مسئولیت را به دوش دیگری بگذارد. البته این دستورها و جابه جایی ها به هیچ وجه نباید باعث ناراحتی و گلایه كسی شود.
چرا كه هدف همه دراین مملكت تنها پیشرفت كشور و خدمت به خلق خدا است. و اگر روزی مسئولی بركنار شد نباید داد و هوار راه بیندازد كه بركنار شده است. سنگینی مسئولیت گاهی افراد مسئول را وادار می سازد تا كاری برخلاف میل باطنی و منطبق با منافع ملی و قانون انجام شود.



بركناری جناب آقای ایرج بیگدلو  از فرمانداری پارس آباد و عزل وی هم یكی از همین كارهای ساده است.
اما تصمیم گیری درمورد عزل این آقا ظاهرا چندان هم ساده به نظر نمی رسد.
 مدت هاست كه مسئولان می خواهند كشیدن قلیان در  قلیان سراها و  كافه ... جاهای دیگری را كه به سلامت و بهداشت جوانان مربوط است  را متوقف كنند. اما  اجرای این عمل نباید شتابزده و بدون برنامه باشد ، كما اینكه مسئولان اجرایی با درك این مطلب و ضرورت در نظر داشتن زمان برای اثر گذاری اصلاحات و تفهیم شدن ذهن جوانان این كار را آرام آرام به پیش می برند.
حال فرض كنید كه مسئولی بدون در نظر گرفتن جوانب كار  یك دفعه اقدام به جمع آوری قلیان ها از پیش پای جوانان در  همه كافه ها ی سنتی و كافه ها  كند. نتیجه این كار نارضایتی عمومی و كشیده شدن قلیان ها به خانه ها و  در نتیجه گرفتار شدن همه افراد خانواده خواهد شد.
كارهای اجرایی این مملكت باید با هماهنگی و درایت همراه باشد . احساسات و عواطف هر چند درست و پسندیده نباید با فكر شخصی (سلیقه گرایی ) و احساس گرایی همراه باشد.
ما به  فرماندار سابق پیشنهاد می كنیم كه زیاد نگران نباشند ، چون جایگزین ایشان ، مهندس ناصر نصیر ی هم  الحق فردی كاربلد و دلسوز است و كارهای خوب ایشان را به پیش خواهد برد.




منبع عكس ها ، روزنامه جوان ، ضمیمه شماره 4394 ، ویژه نامه استان اردبل، سه شنبه 12 آبان 1393


+0 به یه ن
یاییلیب : سه شنبه 27 آبان 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : آچیق سوز/Open Talks | 1 باخیشلار


سیاست چیزی جز دروغ ، نیرنگ ، فریب، حیله،پاپوش،ننگ،فساد،نابرابری،خفقان،ترور،قتل عام نیست.
سیاست مصلحت اندیشی درباره یك موضوع به منظور كسب بهترین منفعت و  ماكسیمم بهره  است.
سیاسی كاری مادر همه ی بدبختی ها  و دربدری ها  و... است.
آرمانگرایی و تبلیغ دین اگر واقعی  نبوده و از فطرت پاك انسانی سرچشمه نگیرد و با رنگ و لعاب سیاسی كاری و منفعت طلبی همراه باشد ، باعث انحطاط دین و دین گریزی افراد و بالاخره بدنامی دین و متولیان دین خواهد شد.
البته از نگاه برخی از افراد چیزفهم!!! جامعه  ، این ها زرنگی است . اینكه بتوانی زمام امور را به دست بگیری ، خودش تدبیر و  دوراندیشی افراد را می رساند.
دنیای سیاست متفاوت از دنیای دین است.
آدم های ارمانگرای زیادی در این وادی حق و باطل ، بیان حق و مصلحت اندیشی  و داشتن سیاست  قربانی شده اند.
***
یكی از راه های نفوذ بر افراد و اعمال قدرت بر آنها و سربه راه كردنشان همین  عرضه  سیاست در قالب مفاهیم دینی و تبلیغ آن در كنار دین است.
در این حال دینداران و كسانی كه داعیه دینداری واقعی و عدالت دارند بنا براین دیدگاه اشتباه حق ندارند ،  از وضع موجود ناراضی باشند ، چون این نارضایتی  ،  نارضایتی نسبت به احكام شریعت و دین و خدا  و پیغمبر تفسیر می شود.

***
این حرف ها ،  الكی نیست. خیال خام نیست.عقیده ای است كه از قیام  كربلا نشات می گیرد.

تبلیغ ناسیونالیسم در كنار مذهب ،تبلیغ پادشاهی سعودی ها ، حكمرانی شیوخ عرب  و  دادن امتیازات خاص به افراد طبقه و گروه خاص، برداشت و تفسیر سطحی دین به منظور بهره برداری از آن جزو كثیف ترین كارهاست.


فساد و تباهی یك ملت وقتی شكل می گرد كه ملتی بنا به علت های غیر واقعی و تحمیلی نسبت به بی عدالتی ها و رواج فحشا و فساد در جامعه بی تفاوت باشد و  فقر و گرسنگی  را از موهبت های الهی  بداند.

...

ادامه دارد.



+0 به یه ن
یاییلیب : یکشنبه 25 آبان 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : آجی بیغچا/Bitter Basket | 0 باخیشلار
+0 به یه ن
یاییلیب : یکشنبه 25 آبان 1393 | یازار : تانیش | بؤلوم : آچیق سوز/Open Talks | 0 باخیشلار
انقلاب زایده ی بیداری انسان ها در برابر ظلم و ستم ، تجاوز، قتل و غارت ،و پایمال شدن حقی است كه بی ارزش شمرده می شود.
اگر انقلابی به ثمر بنشیند ، اثرات این آرمان خواهی و حقیقت طلبی و عدالت خواهی در یك بعد ، نوشتن كلمات و جملات  قانون اساسی ، نمود پیدا می كند.
اجرای قانون مستلزم برخورد با ایادی برجای مانده از دوره استبدادی رژیم شاه مخلوع و نیز زیاده خواهان فعلی است.
انگ زدن به مدافعان برحق قانون با عناوینی چون ضد اسلام ، ضد انقلاب ، ضد ولایت فقیه و عناوین دیگر و  هیاهو سازی  برای كتمان و به فراموشی سپردن حقوق  انسانی و جلوگیری از اجرای اصول صریح قانون اساسی یكی از حربه هایی است كه ممكن است برخی ها  با هر نیتی (نیات ضد انقلابی ) به آن دست بزنند و البته اگر خدای نكرده هشیاری و درایت و عكس العمل بخش های مدافع قانون و اصول آن نباشد ، مطمئنا این گروه به خواسته خود می رسند.
برخی ها وقتی كه از قانون حرف می زنیم ، قل قلك شان می آید.
برخی ها اخم می كنند...
برخی ها  تفسیر می كنند به ناحق.
 اما اجرای قانون و درخواست اجرای آن نیازی به به به و چه چه و تفسیر اشخاص ندارد. اجرای قانون یك وظیفه است برای همه كسانی كه دم از انقلاب و اسلام می زنند.
قانون  مدافع حق همه است. فصل الخطاب همه در یك جمهوری اسلامی ایران   باید قانون باشد، ولا غیر.
بی قانونی یعنی هر ج و مرج. یعنی بازگشت به دوران قلدر محوری.به دوران ظلم و ستم.
اگر ما خودمان را مدافع خون شهیدان می دانیم ، اگر هشت سال دوران جنگ تحمیلی  و تحریم های ضالمانه  و هزاران  را تحمل می كنیم ، باید این  فداركاری ها در احیای حق مظلوم و اجرای كامل قانون اساسی معنی دهد.
كیست كه بگوید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  را اجرا نمی كند؟؟
خدای نكرده اگر كسی  باشد ، كه مغرض و دشمن انقلاب همیشه هست و در مقابل اجرای قانون می ایستد ، مطمئنا دراین مملكت اسلامی با این همه شهید و جانباز و این همه فداركاری های مردم در به ثمر نشستن این انقلاب و ثبت نظام جمهوری اسلامی ایران جایی نخواهد داشت.


در كتاب اصول حسابداری آمده است :
مبالغی كه بابت ارائه خدمات به مشتریان، دریافت شده و یا در آینده دریافت خواھد شد درآمد نام دارد. درآمد موجب افزایش سرمایه خواھد شد. درآمد مؤسسات خدماتی به صورت نقد یا نسیه كسب می شود.




یارپاق لار : 1 2 3


Powerd By : ARZUBLOG.COM